PRE SENIOROV

 
 
 
Aj vo vyššom veku sa treba venovať pohybovým aktivitám!

 

Štúdie dokazujú, že pohybovou aktivitou si zlepšíte nielen Vašu fyzickú kondíciu, ale podporíte činnosť mozgu, posilníte psychickú kondíciu a schopnosť prispôsobovať sa novým situáciám. Vďaka pohybovej aktivite (nech je to "len" nordic-walking, čiže rýchla chôdza) pracuje Váš mozog rýchlejšie a efektívnejšie.

 

Ako zdravo starnúť?

 

Nie je pravdou, že mozog sa po dosiahnutí vrcholu rozvoja (cca.25-30r. života) už nedokáže ďalej rozvíjať. Práve naopak, aj vo vyššom veku ho vieme trénovať tak isto dobre, len si musíme dávať stále nové ciele. Lúštenie krížoviek alebo iný tréning mozgu je síce prospešný, ale je to tréning len na vybrané činnosti. Pravidelná pohybová aktivita, šport a pohyb v prírode sú tým správnym riešením proti starnutiu!

 

"Stáva sa pomerne často, že máme pocit, že sme nevyužití, upadáme na duchu a nie je tajomstvom, že aj my seniori možeme mať pocit vyhorenia (čo nie je nič iné ako pocit depresie) Stratili sme robotu, nie je o nás záujem alebo sme odišli do dôchodku... My však ešte stále máme silu, energiu a chceme v živote niečo dokázať a zažiť. Toto je ten správny čas na šport a pohyb, určite sa netreba hanbiť a hlavne si hovoriť, že sme na to už starí!"

(Juraj, 60r. bývalí riadiaci pracovník, učtovník)

 

Mysleli ste si, že po 60tke sa nedá športovať alebo niečo nové naučiť? 

 

Nie je to pravda! Plasticita mozgu (čiže schopnosť mozgu neustále sa prispôsobovať novým okolnostiam) je možná aj v seniorskom veku a najlepšie funguje, keď je podporená pravidelným pohybom, napríklad v prírode. Už aj pohyb 2 krát týždenne stačí na to, aby sa človek dostal do kondície a cítili sa spokojný a zdravý! 

Aj vo vyššom veku sme schopný naučiť sa nové veci, zlepšiť si koordináciu, rýchlosť, obratnosť a vytrvalosť. Pri pravidelnom tréningu pracuje náš mozog rýchlejšie, spoľahlivejšie a cítime sa objektívne sviežejší!

 

Aké športy sú pre Vás najlepšie? 

 

Cvičenia vo vode - plávanie - nordic-walking (rýchla chôdza) - bicyklovanie

 

Ako na to? 

 

Buďte otvorení a zaujímajte sa o nové veci. Začnite s nami športovať, aby ste si ešte aj o pár rokov mohli zašportovať s Vašimi blízkymi, deťmi, vnúčatami alebo kamarátmi. 

 

Budeme radi, ak nám Vaše otázky napíšete na: lasosport@gmail.com

 

Tešíme sa na Vás,

Váš LASOSPORT Tím